Følg Stena Line Norge

Stena Line sine gjester runder opp for veldedighet

Pressemelding   •   nov 01, 2018 13:30 CET

Kampanjen "Round Up for Charity" finner sted fra 1. november til 27. november. Gjennom hele perioden vil gjestene ombord kunne donere penger til Mercy Ships ved å runde opp hvert kjøp.

- "Round Up for Charity" er en enkel og effektiv måte for våre kunder til å kunne bidra til Mercy Ships inspirerende arbeid. I fjor klarte vi å samle 123 734 Svenske kroner under en to måneders kaffekampanje. I år håper vi på å samle minst like mye, men på halvparten av tiden, sier Niclas Mårtensson, administrerende direktør i Stena Line.

Veldedighetsorganisasjonen og Stena Line begynte sitt samarbeid i februar 2017. Målet med samarbeidet er å øke bevisstheten rundt Mercy Ships og interessen for å donere penger blant Stena Line gjester og samarbeidspartnere. I tillegg vil man oppmuntre til frivillig arbeid hos Mercy Ships fra Stena Lines ansatte, slik at de kan dele sin unike erfaring innen teknologi og frakt.

- I Mercy Ships har vi funnet en partner som vil hjelpe de som trenger det mest og som, akkurat som oss, ser fordelene og fleksibiliteten ved å jobbe på sjøen. Dette samarbeidet er vår viktigste satsing innen sosial bærekraft, da det gir oss en spennende mulighet til å involvere både våre ansatte, gjester og partnere i å gjøre en forskjell. Det er også i tråd med vår viktigste verdi i selskapet; omsorg, sier Niclas Mårtensson.

Samarbeidet har også resultert i at Stena Line har startet sitt eget frivillighetsprogram. Så langt har to Stena Line-ansatte jobbet frivillig om bord på Mercy Ships sykehusfartøy Africa Mercy. Der har hundrevis av mennesker fått gratis og livreddende omsorg siden skipet kom til Guinea i august.

-Vi er stolte av og takknemlige for våre ansatte som valgte å jobbe frivillig for Mercy Ships og dele sin unike erfaring innen teknologi og sjøfart. De har virkelig gjort en forskjell om bord på Afrika Mercy. Deres engasjement er inspirerende, sier Niclas Mårtensson.

Mercy Ships er også fornøyd med samarbeidet så langt. - Vi er veldig glade for dette samarbeidet. "Round Up for Charity" - kampanjen er enda et initiativ som Stena Line står bak for å bidra til interesse og bevissthet rundt Mercy Ships, men også for å samle inn penger til en god sak, sier Tomas Fransson, Administrerende direktør for Mercy Ships Sweden.

Den månedslange kampanjen avsluttes tirsdag 27. november, en dato som sammenfaller med årets #GivingTuesday - en dag som tilsvarer Black Friday eller Cyber mandag, der man i stedet for å handle blir bedt om å gi til veldedighet.

Om #GivingTuesday

#GivingTuesday er en global veldedighetsdag drevet av kraften av sosiale medier samarbeid. Dagen feires tirsdagen etter Black Friday og Cyber mandag. For mer informasjon, besøk https://www.givingtuesday.org/

Om Stena Line

Stena Line er et av Europas ledende fergeselskap med 38 skip og 21 linjer i Nord-Europa. Stena Line er en viktig del av det europeiske logistikknettet og utvikler nye intermodale fraktløsninger ved å kombinere jernbane, vei og sjøtransport. Stena Line spiller også en viktig rolle i turisme i Europa med sin omfattende passasjervirksomhet. Selskapet er familieeid, grunnlagt i 1962, og hovedkontoret ligger i Gøteborg. Stena Line er en del av Stena AB-konsernet, som har ca. 15.000 ansatte og en årlig omsetning på ca. SEK 36,5 milliarder.

Om Mercy Ships

Mercy Ships bruker sykehusskip for å gi verdensomspennende gratis helsevesen og bærekraftig utvikling i utviklingsland. Mercy Ships ble grunnlagt i 1978 av Don og Deyon Stephens. Organisasjonen har jobbet i mer enn 70 land, og tilbyr tjenester verdt 1,3 milliarder dollar og behandler 2,5 millioner pasienter. Hvert år bruker Mercy Ships og engasjerer 1000 frivillige fra opptil 40 land. For mer informasjon, besøk www.mercyships.se.

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks Personvernerklæring.