Følg Stena Line Norge

Stena Line og deres kunder rundet opp for veldedighet!

Pressemelding   •   nov 29, 2018 15:00 CET

200.000 SEK til Mercy Ships viktige arbeid!

I løpet av den månedslange donasjonskampanjen Round Up for Charity, samlet Stena Line og deres kunder inn imponerende 200,000 SEK for veldedighetsorganisasjonen Mercy Ships. Midlene vil gjøre det mulig for Mercy Ships å hjelpe 133 mennesker å få synet tilbake ombord på sykehusskipet Africa Mercy.

I løpet av november måned ble kunder på alle Stena Line sine 38 fartøyer oppfordret til å runde opp sine kjøp og donere pengene til Mercy Ships - en veldedighetsorganisasjon som seiler rundt i verden og gir gratis, livreddende medisinsk omsorg til de som trenger det mest. Det har også vært et imponerende antall egne initiativer fra de ansatte for å skaffe enda mer penger til dette formålet. Noen Stena Line-ansatte rodde og syklet ombord mens skipet krysset Irskesjøen, mens andre arrangerte rebusløp i land og kakesalg om bord.

-En viktig del av vårt partnerskap med Mercy Ships er å øke bevisstheten rundt organisasjonen, og denne kampanjen har ikke bare resultert i et sjenerøst pengebidrag fra våre kunder, men også at flere mennesker er klar over Mercy Ships og deres inspirerende arbeid. Mange takk til våre ansatte for deres engasjement rundt veldedighet og deres fantastiske initiativer over hele Europa, sier Niclas Mårtensson, administrerende direktør i Stena Line.


Stena Lines kunder ga 175,324 SEK, og slo resultatet fra fjorårets donasjonskampanje, som varte dobbelt så lenge.

Med tilleggsbidraget fra Stena Line, som også rundes opp, vil totalbeløpet på 200 000 SEK hjelpe Mercy Ships til å gi 133 mennesker synet tilbake ombord på sykehusskipet Africa Mercy.

-Fordi alle ombord på Africa Mercy er der på frivillig basis, har vi klart å redusere kostnadene på en øyeoperasjon til ca. 1.500 SEK. Vi er takknemlige over at så mange av Stena Lines kunder valgte å støtte arbeidet vårt, og dermed har bidratt til å forandre manges liv. Det har også vært flott å se entusiasmen og engasjementet blant de ansatte på Stena Line under kampanjen, sier Tomas Fransson.

Round up for Charity -kampanjen ble lansert på alle Stena Line sine 38 ferger den 1. november. Den varte i nesten fire uker og ble avsluttet tirsdag 27. november, en dato som markerte årets #GivingTuesday - en veldedighetskampanje som tilsvarer Black Friday og Cyber Monday, men hvor man i stedet for å handle blir oppfordret til å gi penger til veldedighet.

Den humanitære ikke-statlige organisasjonen Mercy Ships og Stena Line ble partnere i februar 2017. Formålet med partnerskapet er å øke bevisstheten rundt Mercy Ships, øke interessen for donasjoner blant Stena Lines kunder og partnere, samt fremme frivillig arbeid hos ansatte hvor kan dele deres unike tekniske og maritime kompetanse.

-I Mercy Ships har vi funnet en partner som er forpliktet til å hjelpe de som trenger det mest, og som også ser fordelene og fleksibiliteten ved å ha havet og skipene som sin arbeidsplass. Dette partnerskapet er den viktigste delen av vår sosiale innsats for bærekraft, da det gir oss en spennende mulighet til å involvere våre ansatte, kunder og partnere for å bidra til å gjøre en forskjell. Det legemliggjør også vår kjerneverdi - omsorg , sier Niclas Mårtensson, konsernsjef i Stena Line.

Stena Line er et av verdens største fergeselskaper med en moderne flåte på 34 skip og Europas mest omfattende rutenettverk bestående av 21 fergelinjer i Skandinavia, Baltikum og Storbritania.

Ved konstant utvikling av sine produkter og tjenester, har Stena Line oppnådd en sterk posisjon med betydelige markedsandeler i alle sine markedssegmenter.

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Ved å sende inn kommentaren aksepterer du at dine personopplysninger behandles i samsvar med Mynewsdesks Personvernerklæring.