Følg Stena Line Norge

Stena Line med app for Android og iOS

Pressemelding   •   des 04, 2012 16:51 CET

Billedtekst: Stena Lines nye applikasjon kan lastes ned gratis i App Store og Google Play. 

Hver femte besøkende på Stena Lines nettsider rundt om i verden kommer opprinnelig fra en mobil enhet - en smarttelefon eller et nettbrett. Denne utviklingen er forventet å fortsette. I løpet av 2012 er apps lansert for Android og iOS. På mindre enn seks måneder har kunder bestilt turer for mer enn 1 million euro gjennom de nye kanalene.

I dag kommer hele 60 prosent av Stena-bestillingene via nettet, etter en beskjeden start i 1998.

- De fleste av våre bestillinger gjøres online, og kanalen er raskt voksende og blir enda viktigere for oss, sier Anders Hellberg, Group Online leder i Stena Line. - Vi må møte våre kunder der de er og gi dem en bestillingsmulighet som er enkel å bruke, uansett hvilken type enhet de er på.

I mars ble de mobile versjonene av Stena Lines nettsider lansert sammen med en Android-app. I juni ble en app for iOS lansert på de svenske og britiske markeder.Nå er disse appene globale. De mobile kanaler og apper gjør det enkelt å booke billetter og finne rutetider. De kan også brukes for å finne Stenas havner ved hjelp av GPS.

De nye kanalene er alle utviklet internt i Stena Line og er et resultat av et vellykket samarbeid mellom Stena Lines Online avdeling og Stena Line IT.

- Vi er veldig stolte og fornøyd med de ferdige produktene. Og kundene synes også å like dem, sier Heidi Sønnichsen, Prosjektleder i Stena Line IT.

For mer informasjon kontakt linjesjef Rickard Ternblom, 952 093 88.

 

 

 

Stena Line er et av verdens største fergeselskaper med en moderne flåte på 38 skip og Europas mest omfattende rutenettverk bestående av 22 fergelinjer i Skandinavia, Baltikum og Storbritania.

Ved konstant utvikling av sine produkter og tjenester, har Stena Line oppnådd en sterk posisjon med betydelige markedsandeler i alle sine markedssegmenter.