Følg Stena Line Norge

Stena Line forflytter tre skip for å styrke rutenettet

Pressemelding   •   jun 15, 2018 15:28 CEST

Stena Nordica

Etter sommeren vil Stena Line omplassere tre skip på tre ruter. Målet er å ytterligere forbedre service og tilgjengelighet for kundene og optimalisere driften i tråd med markedsutviklingen.

"Vi gjennomfører nå en strategisk viktig utvikling for ytterligere å forsterke tre av våre store transportkorridorer. Etterspørselen etter kapasitet er økende, og vi vurderer stadig vår virksomhet etter hvordan markedet utvikler seg og hvilke krav kundene våre har. Fordi vi har innebygd fleksibilitet i vår virksomhet, vi kan være fleksible og implementere disse typer endringer i vårt nettverk på kort varsel, sier Stena Lines administrerende direktør Niclas Mårtensson.

Ny tonnasje på Gøteborg-Frederikshavn

Stena Line tar nå neste steg i vekststrategien på Gøteborg-Frederikshavn-ruten. RoPax-fartøyet Hammerodde skal tas i bruk fra midten av september, og erstatter Stena Gothica.

"Vi vil få et produkt som er bedre egnet for både våre fraktkunder og våre passasjers behov på denne ruten. Vi åpner for bilpassasjerer på Hammerodde, noe som vil bety økt kapasitet på passasjersiden. I forbindelse med endringen vil vi også konsentrere all trafikk til Danmark på Masthuggskajen, noe som vil øke tilgjengeligheten og servicen til våre kunder, sier Tony Michaelsen, Trade Director for Region Danmark.

Hammerodde ble anskaffet fra Bornholmrederiet Faergen av Stena for omtrent et år siden, og vil om kort tid bytte til et Stena Line-navn.

Søsterskip styrker Travemünde-Liepaja

I midten av september kommer Stena Gothica tilbake til sin tidligere rute Travemünde-Liepaja hvor hun vil operere sammen med søsterfartøyet M / V Urd.

"Vi har sterk vekst på våre ruter som forbinder Baltikum med Skandinavia og Tyskland samt den vestre delen av det sentralEuropa. Stena Gothica blir et viktig tilskudd der vi vil kunne tilby våre kunder et standardisert høykvalitetsprodukt på alle avganger. Dette kommer til å værepositivt for våre fraktkunder og det vil også møte markedets etterspørsel etter fraktkapasitet, sier Erik Thulin, Trade Director på Baltic Sea.

Fire permanente RoPax fartøy på Karlskrona-Gdynia

Stena Gothica erstatter Stena Nordica som i oktober vil bli plassert på Karlskrona-Gdynia-ruten. Da er chartringen av M / V Gute forbi og skipet går tilbake til Gotlandsbolaget.

Karlskrona-Gdynia er en strategisk viktig korridor mellom Sverige og Polen som har vokst stabilt de siste årene.

"Veksten er fortsatt sterk mellom Karlskrona og Gdynia, og med Stena Nordica som er dobbelt så stor som Gute, vil vi kunne tilby våre kunder enda bedre tilgjengelighet. I tillegg har Stena Nordica en gjennomkjøring på to dekk (double tier), noe som gir betydelige tidsgevinster under lasting og lossing. Stena Nordica vil også komplementere Stena Baltica på en god måte, da de er liknende fartøyer, noe som betyr at vi vil kunne tilby våre kunder et effektivt RoPax-konsept på alle fire fartøyene, samt et sterkt passasjerkonsept på Stena Vision og Stena Spirit, sier Marek Kiersnowski, Trede Director, Baltic Sea South.

Fakta om Stena Nordica

Bygget: 2000, Japan, Mitsubishi

Lengde: 169,8 m

Bredde: 24 m

Dyptgående: 6 m

Kapasitet: 1 950 lane meter

Fakta om Stena Gothica

Bygget: 1981/2001/2015, Apuania, Italia

Lengde: 171 m

Bredde: 21 m

Dyptgående 5,3 m

Kapasitet: 1 598 lane meter

Fakta om Hammerodde

Bygget: 2005, B.V. Schps & Mfbk De Merwede v / h van Vliet & Co, Hardinxveld, Holland

Lengde: 130 m

Bredde: 23 m

Dyptgående:  5,6 m

Kapasitet: 1 538 lane meter

Stena Line er et av verdens største fergeselskaper med en moderne flåte på 34 skip og Europas mest omfattende rutenettverk bestående av 21 fergelinjer i Skandinavia, Baltikum og Storbritania.

Ved konstant utvikling av sine produkter og tjenester, har Stena Line oppnådd en sterk posisjon med betydelige markedsandeler i alle sine markedssegmenter.

Kommentarer (0)

Legg til kommentar

Kommentar

Agree With Privacy Policy